Gamemaster Admin
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| Thema: Spielsystem Sa 15 Aug 2015 - 13:12 | |
| Spielsystemwie es funktioniert
Das Spielsystem ist möglichst simpel gehalten, ist aber dennoch eine Notwendigkeit in einem RPG in dem es um das Kämpfen und das Überleben geht. Wichtig ist hierbei zu beachten, das alles nur ein Richtwert ist und nicht zu genau genommen werden sollte. In erster Linie geht es nämlich um die Kreativität und den Spaß am Posten.
Erfahrungspunkte Diese sind essentiell wichtig für die Entwicklung der Charaktere. Pro Post gibt es 5 Exp die in Stats, Items und Fähigkeiten investiert werden können, indem ihr Updates bewerbt. So ist gewährleistet, das deine Aktivität eine Belohnung für schnelleren Fortschritt ist und keine Willkür entstehen kann.
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Gamemaster Admin
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| Thema: Re: Spielsystem Sa 15 Aug 2015 - 13:12 | |
| Rängedas sozialsystem
Stammbewohner
Einzelgänger
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Gamemaster Admin
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| Thema: Re: Spielsystem Sa 15 Aug 2015 - 13:12 | |
| ... Statuspunktedeine stärken und schwächen
Die Statuspunkte dienen dazu, dir und deinen Mitspielern einen Vergleichswert zwischen den Fähigkeiten der unterschiedlichen Charaktere zu haben. Sie sind von dem Wert 0 ("so gut wie nicht ausgeprägt") bis zum Wert 10 ("meisterhaftes Talent") zu trainieren.
Kraft Dieser Wert gibt in erster Linie die physische Kraft an, die dein Charakter besitzt. Dieser Wert kann sich unterschiedlich ausprägen: er entscheidet darüber, wie kräftig der Charakter zuschlagen kann (Schaden) und wieviel der Charakter an Ausrüstung tragen kann. Auch Fernkampf-Waffen werden von diesem Wert beeinflusst, damit keine Ungleichheit zwischen Nah- und Fernkämpfern entsteht.
Stamina Constitution aka Stamina, Endurance, Vitality, ... A measure of how sturdy a character is. Constitution often influences hit points, resistances for special types of damage (poisons, illness, heat etc.) and fatigue.
Verteidigung Defense aka Resistance, Fortitude, Resilience, ... A measure of how resilient a character is. Defence usually decreases taken damage by either a percentage or a fixed amount per hit. Occasionally combined with Constitution.
Gewandtheit Dexterity aka Agility, Reflexes, Quickness, ... A measure of how agile a character is. Dexterity controls attack and movement speed and accuracy, as well as evading an opponent's attack (see Armor Class).
Intelligenz Intelligence aka Intellect, Mind, Knowledge, ... A measure of a character's problem-solving ability. Intelligence often controls a character's ability to comprehend foreign languages and their skill in magic. In some cases, intelligence controls how many skill points the character gets at "level up". In some games, it controls the rate at which experience points are earned, or the amount needed to level up. This is sometimes combined with wisdom and/or willpower.
Charisma
Charisma aka Presence, Charm, Social, ... A measure of a character's social skills, and sometimes their physical appearance. Charisma generally influences prices while trading, and NPC reactions.
Wissen Wisdom aka Spirit, Wits, Psyche, Sense, ... A measure of a character's common sense and/or spirituality. Wisdom often controls a character's ability to cast certain spells, communicate to mystical entities, or discern other characters' motives or feelings.
Willensstärke Willpower aka Sanity, Personality, Ego, ... A measure of the character's mental resistance (against pain, fear etc.) when falling victim to mind-altering magic, torture, or insanity. Many games combine willpower and wisdom.
Wahrnehmung Perception aka Alertness, Awareness, Cautiousness, ... A measure of a character's openness to their surroundings. Perception controls the chance to detect vital clues, traps, or hiding enemies, and might influence combat sequence, or the accuracy of ranged attacks. Perception-type attributes are more common in more modern games. Sometimes combined with wisdom.
Glück
Luck aka Fate, Chance, ... A measure of a character's luck. Luck might influence anything, but mostly random items, encounters and outstanding successes/failures (such as critical hits).
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